Deze website maakt gebruik van cookies zodat we u de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in uw browser en voert functies uit zoals u herkennen wanneer u terugkeert naar onze website en ons team helpen om te begrijpen welke delen van de website u het meest interessant en nuttig vindt.
‘Mede dankzij lokaal adverteren groeien wij harder dan de markt’
“Door regelmatig te adverteren in de Scherpenzeelse Krant laten we ons in een soort golfbeweging zien. Daarmee denken wij de meeste klanten op de juiste manier te bereiken.”
Mark Mudde is supermarktondernemer in Scherpenzeel. Omdat hij in de regio geregeld wil laten zien waar ’zijn’ formule Jumbo voor staat, adverteert hij maandelijks in de Scherpenzeelse Krant. “Daarin informeren we lezers over speciale acties of actuele thema’s. En er komen regelmatig medewerkers aan het woord om onze lokale betrokkenheid een gezicht te geven.”
Vormen van adverteren
Voor het adverteren in de lokale krant volgt Mudde diverse sporen, legt hij uit. “Ik gebruik voor landelijke items de aangeleverde standaardadvertenties van Jumbo. Daarnaast maak ik vier keer per jaar gebruik van branded content-artikelen, voor juist het verhaal achter medewerkers, thema’s of seizoenen. Bij speciale gelegenheden doen we daar ook nog een extra advertentieflap op de voorkant bij. Hiermee laten we ons constant zien in een soort golfbeweging. Daarmee denken we de meeste klanten op de juiste manier te bereiken.”
Lees ook: ‘Ervaringen delen. Dát is de toegevoegde waarde van lokaal adverteren’
Welk resultaat deze manieren van adverteren opleveren, is voor Mudde niet te meten. “Of ik zou een waardebon moeten inzetten, dan kunnen we echt tellen. Maar ik zie het adverteren in de krant meer als een onderdeel van marketingmix waar ik gebruik van maak; daartoe behoren ook social media en natuurlijk de aandacht op de winkelvloer. Landelijk doet Jumbo natuurlijk ook mee op de diverse mediakanalen. Dit samen resulteert voor mij in een betere groei dan de markt, dus dan boeken we een fantastisch resultaat.”
Concurrentie een stapje voor
Voor het bepalen van de juiste manier van adverteren speelt ook Mieke Westerink, media-adviseur bij BDUmedia, een belangrijke rol voor Jumbo Scherpenzeel. Mudde: “Zij voelt goed aan waar de behoeftes liggen en weet met een flexibele en professionele instelling mij altijd weer het juiste product aan te bieden.” Westerink onderschrijft dit: “Het contact is goed en succesvol. Ik probeer altijd vanuit de klant, in dit geval Jumbo, te denken en goed de behoeftes in kaart te brengen. Iets plaatsen om het plaatsen heeft totaal geen zin – niet voor de klant en niet voor mij. De ene keer is een advertentie met aanbiedingen succesvoller, de andere keer is bijvoorbeeld een employee branding-artikel weer beter.”
Volgens Mudde is een berichtje of belletje vaak al genoeg om deadlines te halen. “Mieke is vrij innovatief, waardoor ik mijn concurrentie vaak net een stapje voor ben en altijd op het juiste moment met het juiste product de media op kan zoeken.” Westerink vult aan: “Ik vind het belangrijk de doelen van Jumbo scherp te krijgen, zodat we ook met scherp schieten en niet met hagel. Dit is vaak een combinatie van online en in de krant, want Mark wil natuurlijk alle doelgroepen bereiken.”
Adverteren bij BDUmedia?
Wie lokaal wil adverteren, is bij BDUmedia aan het juiste adres. Het bedrijf biedt zijn klanten de mogelijkheid te adverteren in een van de tientallen kranten en/of op de nieuwssites.
Tot de mogelijkheden behoren advertenties en branded content-artikelen, maar BDUmedia kijkt ook verder dan zijn verspreidingsgebied groot is en verzorgt daarom ook display bannering, diverse videoproducties, het plaatsen van vacatures en het ontwikkelen van een landelijke advertentiestrategie.