Marconistraat 33, Barneveld
telefoon

‘Ervaringen delen. Dát is de toegevoegde waarde van lokaal adverteren’

25 juli 2023

Waarom zou een ondernemer adverteren bij een lokaal nieuwsmedium? “Omdat het de toegevoegde waarde biedt die ik zoek”, reageert WK Duurzaam-eigenaar Sertan Keskin.

Voor WK Duurzaam – een in Gorinchem gevestigd bedrijf dat zich heeft gespecialiseerd in duurzame koude- en warmte-installaties – is lokaal adverteren van groot belang, zegt Sertan Keskin. Dus vindt hij het logisch dat hij adverteert bij De Stad Gorinchem – een van de tientallen nieuwsmerken van BDUmedia. “Gorinchem is mijn marktgebied, waar opvallend genoeg vaak een wat oudere doelgroep overweegt te investeren in een duurzame koude- of warmte-installatie. Daar komt bij dat mensen graag lokaal kopen, bij een lokale partij. Ik merk duidelijk dat mensen daarnaar op zoek zijn: dichtbij, betrouwbaar en goed te bereiken.”

de toegevoegde waarde van lokaal adverteren

Keskin is dan ook blij met de showroom van WK Duurzaam. “Hier kunnen geïnteresseerden makkelijk even binnenstappen. Even op de fiets hiernaartoe. Maar dan moeten ze je wel weten te vinden.” 

Toegevoegde waarde van adverteren

De ondernemer adverteert daarom regelmatig in De Stad Gorinchem. Het gaat hierbij niet alleen om ‘gewone’ advertenties; op advies van Gea Plugers,  media-adviseur bij BDUmedia, heeft Keskin ook branded content-artikelen laten verzorgen, die zowel in de krant als op destadgorinchem.nl zijn gepubliceerd. “Branded content heeft duidelijk een toegevoegde waarde”, constateert hij. “Dat hebben we gemerkt aan de hand van de reacties die we kregen; die zijn beter dan bij gewone advertenties. Mensen komen hier soms binnenlopen met de krant in de hand.”

“We bestaan nu vier jaar, dus we bouwen aan onze naam”, vertelt Keskin. “En dan is het mooi als mensen zien: ‘Hé, die zitten hier in de buurt’. Dát is de waarde van adverteren bij een lokaal nieuwsmedium.”

Waarom branded content?

Keskin komt nog even terug op het inzetten van branded content-artikelen. “We hebben eerder dit jaar een infoavond over warmtepompen gehouden. We hadden twintig mensen uitgenodigd. Mijn compagnon hield een heel goede presentatie. Daarna kwam een gastspreker aan het woord – een van onze klanten die vertelde over zijn ervaringen met zijn warmtepomp. En hoewel hij niet altijd even gemakkelijk uit zijn woorden kwam, begonnen mensen te reageren. Wanneer je een klant zijn of haar ervaringen laat vertellen, levert dat reacties op. Met branded content kun je heel goed die ervaringen delen. Dát is de toegevoegde waarde die ik zoek. Wij kunnen zelf wel een mooi verhaal vertellen, maar we willen geen slager zijn die zijn eigen vlees keurt.”

Adverteren in een van onze nieuwsmedia?

Wie lokaal wil adverteren, is bij BDUmedia aan het juiste adres. Het bedrijf biedt zijn de klanten de mogelijkheid te adverteren in een van de tientallen kranten en/of op de nieuwssites. 

Tot de mogelijkheden behoren advertenties en branded content-artikelen, maar BDUmedia kijkt ook verder dan zijn verspreidingsgebied groot is en verzorgt daarom ook display bannering, diverse videoproducties, het plaatsen van vacatures en het ontwikkelen van een landelijke advertentiestrategie.

Terug naar overzicht
BDU