Deze website maakt gebruik van cookies zodat we u de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in uw browser en voert functies uit zoals u herkennen wanneer u terugkeert naar onze website en ons team helpen om te begrijpen welke delen van de website u het meest interessant en nuttig vindt.
BDUmedia in top 3 hoogste bereik met ijzersterke lokale merken
Nationaal Media Onderzoek heeft op 26 september de bereikcijfers van de huis-aan-huiskranten van 2023 bekendgemaakt. Uit dit onderzoek blijkt dat 10,8 miljoen Nederlanders wel eens een huis-aan-huiskrant leest, waarvan 76% via de papieren versie. Bijna de helft (46%) van de Nederlanders leest iedere week de huis-aan-huiskrant.
De kracht van huis-aan-huiskrant
Uit het onderzoek blijkt dat de huis-aan-huiskrant inspeelt op de behoefte van Nederlanders. Zo is 7 van de 10 Nederlanders geïnteresseerd in nieuws en informatie uit eigen omgeving. Dit laat zien dat Nederlanders betrokken zijn bij de actuele gebeurtenissen in hun omgeving. BDUmedia biedt met tal van lokale nieuwsmerken een sterke positie in de lokale gemeenschap aan.
BDUmedia geeft met haar dochterondernemingen Achterhoek Nieuws, Enter Media en Neo Media meer dan 50 huis-aan-huiskranten uit. Daarvan staan er drie ijzersterke merken in de top 3:
- Aalten Vooruit (Achterhoek Nieuws)
- Nunspeet huis-aan-huis (Neo Media)
- ‘t Groentje Wijks Nieuws (BDUmedia)
Vrijwel alle lokale merken van BDUmedia bereiken wekelijks meer dan 50% van de totale bevolking.
Ook adverteren in één van deze top huis-aan-huiskranten? Neem nu vrijblijvend contact met ons op!
Profiel lezers van huis-aan-huiskranten
Lezers van huis-aan-huiskranten zijn een goede afspiegeling van de lokale bevolking. Zo is 1 op de 5 lezers jonger dan 35 jaar. De helft van de lezers is tussen de 35 en 65 jaar, de ideale doelgroep voor jou als adverteerder. Op welstands- en opleidingsniveau komt het profiel van de totale Nederlandse bevolking overeen met de lezers van huis-aan-huiskranten. Uit onderzoek blijkt bovendien dat een aanzienlijk percentage van de lezers de voorkeur aan winkelen in hun eigen omgeving geeft. Betrouwbaarheid en lokaal aanwezig zijn is voor de consument van belang in de klantreis die zij afleggen. Dit is terug te zien in de gedeelde cijfers van het Nationaal Media Onderzoek. 76% van de lezers van een huis-aan-huiskrant doet dagelijks aankopen.
Crossmediaal bereik
Naast het enorme offline bereik hebben onze huis-aan-huiskranten ook online een groot bereik. Zo leest 24% van de Nederlanders hun lokale nieuws online. BDUmedia biedt de kracht van online lokaal bereik en zet daarom voor jou een crossmediaal plan op dat naadloos aansluit bij de wensen en marketingdoelen van jouw bedrijf. Hierdoor stijgt ook jouw lokale merkbekendheid.
Benieuwd hoe wij jou kunnen helpen om jouw doelen via onze lokale media te kunnen realiseren? Neem vandaag nog contact met ons op, we denken graag met je mee!
Bekijk hier de complete onderzoeksresultaten.