Marconistraat 33, Barneveld
telefoon

Dennis: “Het is niet zozeer mijn eigen succes, maar mijn toegevoegde waarde om succesvol te zijn.”

7 september 2023

Dennis Tanalepie (42 jaar) – Sales manager

Ik ben Dennis, 42 jaar en kom uit Amersfoort. Ik woon hier samen met mijn vrouw waarmee ik 6 jaar ben getrouwd, onze twee kinderen en twee honden.

Wat is je functie en wat houdt dat in?

Ik ben Sales Manager bij BDUmedia. Ik ben eindverantwoordelijk voor een aantal clusters, waar verschillende kranten, nieuwswebsites en Media Adviseurs onder vallen. Ik zit nog niet zo heel lang in deze functie, namelijk sinds 1 juli dit jaar.

Hiervoor heb ik twee andere functies gehad. Ik ben hier begonnen als Teamleider buitendienst regio Noord, daarna ben ik Verkoopcoördinator geweest en nu dus Sales Manager.

Wat heeft je gemotiveerd om hier te komen werken?

Ik kende BDUmedia al, omdat we in Amersfoort een huis-aan-huis krant hebben die door hen wordt uitgebracht. En een kennis vertelde me dat het echt een leuk bedrijf is, heel informeel. Dus ik ben gaan solliciteren voor de functie teamleider buitendienst regio Noord.

Het eerste gesprek was meteen super leuk en voelde me heel welkom. En ben ik echt wel enthousiast het gesprek uit gegaan. Na het tweede gesprek hadden we er allemaal een goed gevoel over. Het voordeel is dat ik niet uit deze branche kom en daardoor ervaring heb met andere manieren van werken. Hierdoor ben ik een mooie aanvulling op het sales orgaan.

Wat maakt BDUmedia voor jou een unieke werkplek?

Ik denk dat ik wel kan zeggen dat BDUmedia bij de top 3 werkgevers zit waar ik ooit voor heb gewerkt. Ze stonden meteen open om te horen wat mijn gedachtes en ervaringen waren over bepaalde onderwerpen. En die konden we ook meteen uitproberen. Daarnaast merk ik dat Media Adviseurs vaak eigen ideeën hebben over wat ze kunnen doen om de kranten leuker te maken of om de sales te verhogen. En die ruimte krijgen ze dan ook!

De ruimte en het ondernemerschap dat Media Adviseurs hebben wordt heel erg naar boven gehaald door die vrijheid. En zo ervaar ik dat zelf ook!

Hoe ervaarde je de andere branche toen je hier kwam werken?

Het was niet eens heel erg wennen. Ik heb heel veel verschillende producten verkocht. En in het begin denk ik, zoals bijna iedereen, alleen maar aan advertenties in de krant. En dat blijkt helemaal niet zo te zijn. We doen veel meer, ook online. Social media campagnes, display bannering, branded content en we maken video’s. We kunnen echt veel meer dan advertenties. Die transitie is mooi om te zien. De krant is daar erg mee bezig, dat maakte het veel leuker en interessanter. Dus nee, ik had niet echt moeite om in deze branche mijn weg te vinden.

Omschrijf eens een typische werkdag

Momenteel zit ik veel in meetings. Je bent eigenlijk tweeledig. Aan de ene kant ben je met het commerciële team strategisch aan het nadenken over de sales. Aan de andere kant voer je gesprekken met Media Adviseurs over hun werkzaamheden. Je bespreekt hoe je ze kunt helpen en ga je samen sparren. Soms ook om even te zeggen dat het wat scherper moet, dat hoort er natuurlijk ook bij.

Waar ben jij het meest trots op in jouw tijd bij BDUmedia?

Dat heeft niet zozeer met mijn eigen prestaties te maken. Ik krijg namelijk veel energie als ik Media Adviseurs kan steunen in hun werkzaamheden en dat ze vervolgens mede daardoor succesvol zijn. Ik heb zelf in het verleden veel succes gehad door te sparren met mijn eigen leidinggevenden en het is fijn om nu in de positie te zitten om hetzelfde te kunnen doen voor mijn collega’s.

Het is niet zo zeer mijn eigen succes maar mijn toegevoegde waarde om succesvol te zijn.

Heb je een bepaald levensmotto of favoriet citaat dat je tenslotte met anderen zou willen delen?

“The key to success is to do ordinary things in an extraordinary way.”

Terug naar overzicht