Data Analist Lezersmarkt

Wil jij relevante inzichten halen uit 5 miljoen artikelweergaven per maand op de websites van onze lokale nieuwsmerken? Zorg jij ervoor dat onze redacties altijd toegang hebben tot relevante data én dat ze deze data kunnen toepassen om het bereik op onze nieuwsmerken te verhogen? Dan zoeken wij jou!

Data analist lezersmarkt

32-40 uur per week, standplaats Barneveld

Als data-analist lezersmarkt weet je als geen ander data om te zetten in heldere, toepasbare informatie. Door jouw interpretatie van de bezoekdata op onze nieuwssites kunnen we onze digitale prestaties verbeteren en onze digitale groei ambities waarmaken. Je analyseert het gedrag van bezoekers op onze digitale kanalen en adviseert ten aanzien van beleid op het gebied van redactie, commercie en innovatie. Je zal plaatsnemen in ons digitale transitie team dat zich volledig focust op digitale groei. Hierin werk je nauw samen met collega’s van redactie, marketing en commercie. .

Wat ga jij doen

  • Je maakt visualisaties van data die relevante inzichten bieden.
  • Je bepaalt de metrics die nodig zijn om relevante inzichten in content op te doen wat betreft leesgedrag, afhaakmomenten, loyaliteit van gebruikers, etc. 
  • Je adviseert proactief (gevraagd en ongevraagd) ten aanzien van het te voeren beleid
  • Je hebt oog voor de behoeften en vragen van redacties om hen te helpen gefundeerde keuzes te maken over artikelen. Eventueel verzorg je ook trainingen.
  • Als de basis op orde is, ga je op zoek naar verdieping met diepgaande analyses om lessen te trekken uit cijfers, op verzoek en op eigen initiatief.

Wie ben jij

Je herkent je in de steekwoorden nieuwsgierig, analytisch en doortastend. Je bent goed in het vertalen van abstracte data naar heldere, inspirerende informatie. Je weet de redactie organisatie continu scherp te houden met als doel de relevantie en impact van onze online publicaties te verbeteren.

  • Naast dat je analytisch sterk bent, ben je ook praktisch ingesteld;
  • Je weet anderen te enthousiasmeren zodat collega’s graag van je leren; 
  • Google Analytics kent geen geheimen voor jou;
  • Je bent bereid soms dingen zelf te ontwikkelen. Kennis en ervaring met bijvoorbeeld HTML zijn daarom een pré;
  • Affiniteit met media is een sterke pré;
  • Je houdt ontwikkelingen in de markt in de gaten, bijvoorbeeld op het gebied van mediagedrag.

Dit kun jij verwachten

  • Een uitdagende werkomgeving en werken in een nieuw, dynamisch team;
  • Marktconform salaris tussen de € 3.000 en € 4.000 op basis van fulltime dienstverband, aangevuld met een Persoonlijk Keuzebudget van 12%;
  • Een moderne pensioenregeling waarbij je zelf aan de knoppen kunt draaien;
  • Laptop en mobiele telefoon;
  • Toegang tot het aanbod van online trainingen van GoodHabitz;
  • Ruimte voor persoonlijke ontwikkeling en ondernemerschap.

Over BDUmedia

Al sinds 1871 zijn onze nieuwsmerken sterk en geworteld in de samenleving. Bekende gezichten, straten en gebouwen: nieuws uit dorp, gemeente en de regio. Vertrouwd en verrassend. Met onze kranten en websites bereiken wij regionaal 1,5 miljoen huishoudens en bieden wij ondernemers het platform om in contact te komen met hun lokale doelgroep.

Interesse?
Enthousiast geworden en wil je meer informatie? Neem dan contact op met Wilfred van den Brand, tel: 06-52047120 Of solliciteer direct door je motivatie en cv te sturen naar werken@bdu.nl, t.a.v. Wilfred. Solliciteren kan tot 22 september 2022.

Wij staan nadrukkelijk open voor werknemers vanuit alle groepen van de samenleving.

Recommended Posts