Case: Hoe Doornekamp Salarisadministratie zijn bedrijf online zichtbaar maakt dankzij video.

Video afspelen

Opvallen in de online-jungle? BDUMedia zorgt er met ‘Zeg het met video’ voor dat jij kan laten zien wat je in huis hebt! Als ondernemer krijg je de kans om je gezicht te laten zien en BDUMedia helpt je om je verhaal op een sterke, visuele en online manier te vertellen. Vandaag vragen we Nick Doornekamp van het bedrijf Doornekamp Salarisadministratie naar zijn ervaringen met ‘Zeg het met video’ en hoe hij zijn bedrijf in de moderne online wereld zichtbaar maakt.

Even kort voorstellen, wie is Doornekamp Salarisadministratie?

Al bijna tien jaar helpt Nick Doornekamp bedrijven met personeel bij hun salarisadministratie en personeelszaken om ze volledig te ontzorgen op dit gebied. Waar je bij andere accountantskantoren soms veel geld moet betalen, probeert Doornekamp Salarisadministratie kwaliteit te bieden voor een scherp tarief. Hierbij gebruiken ze moderne software en leveren ze de kwaliteit van experts die (bijna) alles weten.

Je hebt in september vorig jaar ervoor gekozen om een ‘Zeg het met video’ te laten maken. Waarom heb je hier destijds voor gekozen?

Ik wilde een goede eerste indruk maken voor de bezoekers van mijn website. Door deze video zien ze direct wie ik ben en met wie ze te maken krijgen als ze voor mijn bedrijf kiezen. Deze video is een goed middel om meteen iets van je bedrijf en jezelf te laten zien. Ik heb overigens ook het idee dat het de drempel heeft verlaagd voor klanten om contact met mij op te nemen.

Van welke marketingkanalen maken jullie verder regelmatig gebruik?

De website salariseninkomen.nl is voor mij dé manier om nieuwe klanten te ontvangen. Verder gebruik ik geen social media kanalen om mezelf te promoten en hetzelfde geldt voor offline marketing zoals printadvertenties of met flyers.

Is het resultaat van de video en het bereik hiervan naar wens gebleken?

Jazeker! De video ziet er erg gelikt en professioneel uit. Ik heb er na de plaatsing op mijn site en op de kanalen van BDUMedia hele leuke reacties op gehad vanuit veel verschillende hoeken. Dit was de eerste keer dat ik ervoor gekozen heb om zoiets te proberen, dus het was een nieuwe ervaring voor mij. Ik ben er zeker heel blij mee en het is uiteindelijk waardevol gebleken voor mijn onderneming.

zorg ervoor dat je als ondernemer online goed gevonden kan worden. Niet alleen landelijk, maar zeker ook lokaal.

Nick Doornekamp
Zou je andere ondernemers adviseren om deze vorm van branding af te nemen?

Natuurlijk ligt het eraan wat je als ondernemer wil, maar ik denk dat voor een bedrijf zoals dat van mij, waarbij ik ook meteen het gezicht van het bedrijf ben, deze vorm van branding erg goed kan werken.

Heb je wellicht nog een tip voor andere (beginnende) ondernemers om hun marketingbudget effectief in te zetten?

Tijdens het publiceren van de video, verscheen er ook een artikel in de huis-aan-huis krant én website van Stad Nijkerk.nl.  Het linkje in het online artikel zorg voor een betere vindbaarheid (je positie in google verbetert). De combinatie van online en print versterkt elkaar op deze manier.  Consumenten oriënteren zich vrijwel altijd eerst op internet wanneer ze iets nodig hebben, dus zorg ervoor dat je als ondernemer online goed gevonden kan worden. Niet alleen landelijk, maar zeker ook lokaal! 

Recommended Posts