BDUmedia neemt elf titels over van DPG

Vanaf 1 september neemt BDUmedia elf huis-aan-huiskranten over van DPG Media. BDUmedia neemt de uitgaverechten over van Bennekoms Nieuwsblad, Biltsche Courant, De Rijnpost, Ermelo’s Weekblad, Huis aan Huis Elburg, Huis aan Huis Oldebroek, Harderwijker Courant, Nunspeet Huis aan Huis, Nieuwsbode Zeist, Rijn en Veluwe en Stad Wageningen.

BDUmedia gelooft in de kracht van lokale journalistiek en het blijven doorontwikkelen op dit gebied zal in de toekomst dan ook de belangrijkste drijfveer zijn. Dankzij de overname van deze titels wordt het verspreidingsgebied van BDUmedia vergroot. Het wordt daarmee de grootste uitgever van lokale nieuwsbladen in Nederland. De overname is onder voorbehoud van goedkeuring van de Ondernemingsraad van DPGmedia. Een beperkt aantal mensen die werkzaam zijn voor deze titels zal overgaan naar BDUmedia.

Jeroen Cnossen, algemeen directeur BDUmedia: Wij geloven in de kracht van lokale journalistiek en zullen hier in blijven investeren. Daar past deze overname dan ook perfect bij. Recentelijk onderzoek heeft laten zien dat het bereik van huis-aan-huis kranten nog steeds onverminderd hoog is en we hopen met onze visie en missie bij te kunnen dragen aan het vergroten van de betrokkenheid in deze gebieden.

De kracht van de huis-aan-huis kranten van BDUmedia zit hem in de sterke lokale betrokkenheid. Daarom zal bij deze nieuwe titels geïnvesteerd worden in zowel redactionele als verkoopbezetting. 

Wij geloven in de kracht van lokale journalistiek en zullen hier in blijven investeren. Daar past deze overname dan ook perfect bij.

Jeroen Cnossen
Norbert Witjes, hoofdredacteur bij BDUmedia: We bevinden ons in het hart van de lokale gemeenschap en staan daar ook om bekend. Dat doen we door betrokken en aanwezig te zijn op veel plekken. Onze lokale journalisten staan in verbinding met de mensen in hun eigen regio en dat is altijd de grote kracht van BDUmedia geweest. Dat is ook terug te zien in de hoge bereikcijfers van onze lokale kranten en websites. We blijven investeren in onze nieuwsmerken om ook in de toekomst die belangrijke rol in de lokale samenleving te blijven vervullen. Lokaal nieuws verbindt. En dat doen we inmiddels al bijna 150 jaar.

Recommended Posts