Hoe het delen van kennis kan leiden tot nieuwe klanten. Case: Huidtherapie Stenders & van Dort

In onze huis-aan-huis kranten verschijnen op regelmatige basis columns van diverse specialisten. Vaak wordt een bepaald onderwerp besproken dat populair is bij de lezers en waar deze specialist veel verstand van heeft. Vandaag vragen we Annemarijn van Dort, huidtherapeute en mede-eigenaar van huidtherapie Stenders en van Dort naar haar ervaring met het delen van haar kennis en het daaropvolgende succes van deze terugkerende column bij De Stad Amersfoort.nl.

Even voorstellen, wie is Huidtherapie Stenders van Dort?

De praktijk bestaat inmiddels bijna 25 jaar en is in 2016 overgenomen door mij, Annemarijn van Dort, en Marscha Stenders. Linde Visser werkt inmiddels drie jaar bij ons als huidtherapeut. Onze praktijk bestaat dus in totaal uit drie huidtherapeuten.

Welke mensen behandelen jullie?

We behandelen mensen in zowel het paramedische als het cosmetische segment. Iedereen is natuurlijk welkom bij ons, maar mensen komen voornamelijk voor laserbehandelingen, oedeemtherapie, acnetherapie en voeren behandelingen met huidverbetering als doel uit (denk hierbij ook aan verwijderen goedaardige huidtumoren).

Jullie hebben in oktober als specialist een column over de behandelingen van de praktijk en in december een column over acne  geplaatst. Waarom hebben jullie voor deze columns gekozen?

Als mensen op intake gesprek komen, merken we dat er veel onbekendheid is over welke behandelmogelijkheden er zijn binnen de huidtherapie. Veel mensen weten helemaal niet van het bestaan van huidtherapie af en dat is volgens ons echt een gemis. Mensen lopen vaak te lang door met klachten terwijl er zoveel mogelijkheden zijn om de klachten te verbeteren of weg te nemen.

Daarnaast wordt er heel veel geadverteerd met diverse huidbehandelingen, terwijl wij mensen er attent op willen maken dat het goed is om je eerst even te verdiepen in de praktijk waar je eventueel onder behandeling gaat. Zijn de behandelaars goed geschoold? Werken ze met de juiste apparatuur? En meer van dat soort vragen. Deze kennis konden we goed delen in de column over laserbehandelingen.

Deze column is voor ons de manier om kennis over de huid en behandelmogelijkheden te delen met mensen. Super leuk om te doen en vooral om de reacties die daaruit voortkomen te horen!

Van welke marketingkanalen maken jullie nog meer gebruik?

We proberen zichtbaar te blijven op diverse social media kanalen zoals Instagram en Facebook.  Toch merken we dat het vaak te druk is op de praktijk en er weinig tijd overblijft om hier veel uit te halen. Dit is nog een aandachtspunt 😉 Daarnaast plaatsen we regelmatig een actie in de krant of we verspreiden een flyer. Toch merken we dat we de meeste reacties krijgen op de column. Begrijpelijk, omdat een column toch wat persoonlijker en informatiever is dan een advertentie.

Is het resultaat van de column ‘de specialist’ en het bijbehorende bereik naar wens?

Jazeker! Na het plaatsen van een column krijgen we heel veel reacties. Maar ook zelfs na maanden, dat mensen zeggen : Ik heb jullie column destijds in de krant uitgeknipt en wil graag een afspraak maken. Heel leuk om dat dan te horen! Mensen zijn vaak blij de column gelezen te hebben omdat ze niet wisten dat ze dichtbij huis terecht konden voor een specifieke behandeling.

Heb je nog tips voor andere (beginnende) ondernemers om hun marketingbudget slim en bewust te besteden?

Wil je meer bekendheid geven aan een bepaalde dienst of mensen meer vertrouwd maken met jouw bedrijf? Dan is de specialisten column daar naar onze mening een heel goed medium voor.

Wil jij jouw eigen bedrijf, product of dienst ook meer bekendheid geven en daarnaast onze lezers informeren via deze unieke column? Neem dan contact met ons op.

 

Recommended Posts