Hoe DA MOOI Verweij Zijn Klanten Bedient Tijdens De Coronacrisis

Lokale ondernemers worden genoodzaakt om in deze tijden creatief te zijn. Er zijn bijvoorbeeld veel bezorg- en afhaalinitiatieven ontstaan en het algemene winkelbeeld ziet er in deze weken wat anders uit. Zo ook bij DA MOOI Verweij in Barneveld. Willem Verweij besloot de klanten die noodgedwongen thuis zitten te blijven bedienen via een bezorg- en verzendservice. Daarnaast heeft de drogisterij parfumerie een aantal maatregelen moeten doorvoeren om de winkel open te laten blijven.

Hoe gaat het met jullie? Zijn jullie allemaal nog gezond?

Ja, gelukkig wel. Gezondheid is het belangrijkste en ik mag van geluk spreken dat al mijn medewerkers gezond zijn. We bevinden ons in een rare tijd die we nog nooit eerder hebben meegemaakt. Ik probeer nuchter en positief te blijven. Al zullen de gevolgen voor de economie voor iedereen straks voelbaar zijn. Voor de ene ondernemer minder dan voor de andere, maar dat er straks consequenties zijn van deze crisis moge duidelijk zijn. Gelukkig kan de winkel onder voorwaarden gewoon iedere dag openen waardoor we onze klanten kunnen blijven bedienen.

Welke maatregelen hebben jullie genomen om de winkel te kunnen openen?

We hebben in ieder geval de maatregelen die opgelegd zijn vanuit het RIVM in acht genomen. Dat betekent dat er geen behandelingen meer plaatsvinden, de winkelmandjes en het interieur worden continu gedesinfecteerd, we wassen onze handen regelmatig en er is een maximum gesteld aan het aantal klanten dat tegelijk in onze winkel aanwezig mag zijn. Daarnaast houden we uiteraard de 1,5 meter afstandsregel aan. Gelukkig hebben we een grote winkelvloeroppervlakte, waardoor we nog geen bezoekers hebben hoeven weigeren.  Voor de mensen die noodgedwongen thuis zitten en niet willen of kunnen komen hebben we een bezorg- en verzendservice in het leven geroepen. Op die manier kunnen we iedereen blijven bedienen.

Wat leuk! Hoe hebben jullie dit initiatief bekend gemaakt bij de klanten?

We hebben dit gecommuniceerd op onze social media kanalen en via de kooplokaal pagina van zowel de Barneveldse Krant als De Puttenaer. Deze wordt in de krant geplaatst en op de website van beide nieuwstitels. Erg leuk om te zien dat we dagelijks gebeld en gemaild worden door klanten die hier gebruik van willen maken.

Waarom hebben jullie specifiek gekozen voor de kooplokaal pagina?

Tegenwoordig maakt social media een groot deel uit van ons bestaan. Door iets op social media te plaatsen bereik je dus een hoop mensen, maar alsnog niet iedereen. Ik merk dat de huis-aan-huis kranten hier erg goed gelezen worden en op die manier hopen we een extra grote groep mensen uit de regio te bereiken. Daarnaast is deze periode ook voor de BDU erg moeilijk. Ik heb begrepen dat de advertentie inkomsten flink teruglopen omdat lokale ondernemers hun advertenties annuleren. Om dit soort initiatieven te blijven steunen voor een klein bedrag creëren we op deze manier een win-win situatie voor beide partijen. Het online shoppen is vooral  in deze tijd erg populair, maar het is belangrijk om een gezellig winkelcentrum te behouden waarbij cultuur, horeca, recreatie en winkelen wordt gecombineerd. Daarom is het belangrijker dan ooit om de lokale ondernemer te blijven steunen.

Hoe zijn de reacties op dit nieuwe initiatief?

Heel goed. We worden dagelijks gebeld en gemaild door mensen die gebruik willen maken van de bezorg- en verzendservice. Maar gelukkig verwelkomen we ook nog dagelijks mensen in onze winkel.  Al is het winkelbeeld in Barneveld en Putten natuurlijk wel veranderd. Mensen gaan er nu alleen op uit, houden afstand van elkaar en gaan niet meer ‘voor de lol’ het winkelcentrum in. Enkel voor de hoognodige producten. 

Inmiddels bestaan jullie al flink wat jaren. De markt, en daarnaast de concurrentie, is in de afgelopen tijd flink veranderd. Waarin onderscheiden jullie je ten opzichte van concurrenten?

Zowel de offline als de online concurrentie is in de laatste jaren toegenomen. Wij als drogisterij parfumerie onderscheiden ons vooral in de persoonlijke aandacht en de kennis die we onze klanten bieden. Onze drogisterij is gecertificeerd, al onze medewerkers zijn gediplomeerd en worden jaarlijks bijgeschoold. Ook hebben we altijd voldoende medewerkers in de winkel staan om onze klanten ook echt datgene te kunnen bieden wat we beloven. Vooral deze tijd vraagt om een extra stukje persoonlijke en sociale aandacht richting de klant. Sommige mensen spreken vrijwel niemand en dan kan een sociaal praatje in de winkel erg fijn zijn.

Merk je een toename en afname van de verkoop van bepaalde productgroepen in deze tijd?

Jazeker. Ik denk dat de stormloop op paracetamol en andere ontstekingsremmende middelen iedereen bekend in de oren klinkt. Wij hebben al vrij snel een limiet gesteld op de verkoop van deze middelen, waardoor we gelukkig nog steeds over voldoende voorraad beschikken. Ook de desinfecterende handgels gingen erg snel. Inmiddels zijn we al even onderweg en is iedereen gewend aan het vele handen wassen, waardoor men droge handen krijgt. Dit merken we dan weer aan de verkoop van de handcrème. Aan de andere kant zijn er uiteraard ook een aantal producten die nu minder snel gaan. Omdat we geen behandelingen meer uitvoeren zoals een manicure en diverse visagie behandelingen, loopt de verkoop van make-up en nagellak wat terug.

Omdat er geen feestjes en verjaardagen georganiseerd worden, zien we dat ook terug in de verkoop van diverse cadeau artikelen en cadeaubonnen. Maar ook daar kunnen we op inspringen: voor een verjaardag, een bijzondere gelegenheid of voor het steken van een hart onder de riem, kunnen wij de gewenste cadeaus mooi verpakken in een cadeautas die onze bezorgservice aan de deur hangt. De inhoud ervan wordt samen bepaald met de gever. Op die manier kunnen we onze onderscheidende service nog steeds uitvoeren.

Ook een vermelding op de Kooplokaal pagina? Bekijk onze tarieven en mogelijkheden hier.

Da MOOI Verweij Barneveld
Jan van Schaffelaarstraat 38
0342 – 413193
daverweijbarneveld@outlook.com

DA MOOI Verweij Putten
Sterkstraat 19
0341 – 352118
daverweijputten@outlook.com

Recommended Posts