Chat with us, powered by LiveChat
tips schrijven advertorial

Tips voor het schrijven van een advertorial

Een advertorial heeft een zeer hoge attentiewaarde, doordat artikelen vaak beter worden gelezen. Een advertorial kun je het best omschrijven als een redactioneel artikel, maar wel met een commerciële boodschap. Dit artikel bevat vaak interessante informatie over je bedrijf, product of dienst. Een belangrijke voorwaarde is wel dat het artikel lezenswaardig is en nieuws bevat. Maar hoe schrijf je nou eigenlijk een goede advertorial? In dit blog geven wij je tips.

1. Gebruik quotes
Quotes doen het eigenlijk altijd goed. Of je nu een persbericht schrijft of een artikel. Vergeet daarom bij een advertorial vooral niet om een quote te plaatsen. Je kunt een quote plaatsen van iemand uit het bedrijf of juist van een klant/expert. Op deze manier wordt de boodschap persoonlijker en gelijk betrouwbaarder.

2. Pas op met de hoeveelheid reclame

Zorg ervoor dat het geen reclamepraatje wordt. Je moet het verkapt in de tekst verwerken. Vertel daarom in verhalende vorm, dat spreekt de lezers meer aan. Het doel is dat ze je artikel lezen, dus begin niet direct jezelf te verkopen. Geef de lezers nuttige en praktische informatie. Op die manier lezen ze door.

3. Gegevens vermelden

Een belangrijk onderdeel van een advertorial is het vermelden van de bedrijfsgegevens. Het doel is immers dat er meer mensen naar je website en/of winkel komen.

4. Zorg voor een rustige opmaak

Bij een advertentie wil je graag opvallen, maar bij een advertorial wil je dat het lijkt alsof het een artikel is. Kies daarom voor een rustige opmaak. Gebruik ook een afbeelding, zodat het de aandacht trekt. Vergeet vooral niet om tussenkopjes te gebruiken. Dit leest een stuk fijner.

Bonustip

Weet je al waar je jouw advertorial wilt plaatsen? Kies in ieder geval voor een betrouwbaar medium. Op die manier komt jouw advertorial ook als betrouwbaar over. Je kunt bijvoorbeeld gaan voor een blog die gaat over jouw branche, maar ook voor een advertorial in de krant of online op diverse nieuwstitels. Wil je hier graag meer informatie over? Neem dan contact met ons op.

Advertorial plaatsen

Denk je na het lezen van dit blog: heel leuk allemaal, maar ik kan dit zelf niet schrijven? Wij helpen je graag met het schrijven en plaatsen van een advertorial. Neem dan contact met ons op of bekijk de mogelijkheden.

 

Martijn Pater is marketing manager bij BDUmedia en samen met het marketing team is hij iedere dag bezig om met lokale ondernemers te communiceren en kennis met hen te delen.