Chat with us, powered by LiveChat

Hoe Expert Purmerend klantenloyaliteit creëert met een bijzondere actie

Expert Purmerend staat bekend om zijn hoge niveau servicegerichtheid en ludieke acties richting zijn klanten. Micha Lepanovic, eigenaar van de winkel, vertelt ons over het succes van de onlangs door hem georganiseerde barbeque. Het evenement was volledig in eigen stijl opgezet, samen met behulp van familie en personeel en is samen met BDUmedia op een bijzondere manier gecommuniceerd aan de lezers van Purmerend en omstreken.

Serviceniveau Expert Purmerend

De deuren van Expert Purmerend zijn op 16 maart 1996 geopend door de toenmalige eigenaar die na enkele jaren het stokje heeft overgedragen aan Micha. Inmiddels is Micha Lepanovic al ruim 25 jaar actief in de elektronicabranche, waarvan het grootste gedeelte als eigenaar van de Purmerendse zaak. Er zijn dertien medewerkers actief die allemaal bekend staan om hun servicegerichte instelling. Klanten komen er graag terug omdat de winkel bekend staat om zijn scherpe aanbiedingen, ludieke acties en het hoge klanttevredenheid gehalte. Als een klant eenmaal met het filiaal in aanraking is gekomen, komen ze meestal weer terug.

“Het serviceniveau van Expert richt zich op drie pilaren: ‘persoonlijk advies, beste service en vertrouwd imago” benadrukt Micha. Misschien wel één van de belangrijkste reden van ons succes.

Samenwerking tussen Expert en BDUmedia

Expert Purmerend staat bekend om zijn scherpe aanbiedingen en unieke, populaire acties. Zo ook onlangs. Enkele weken geleden organiseerde Micha namelijk een spectaculaire Balkan barbecue waarbij alle klanten werden opgeroepen om het 25-jarige carrière jubileum van hem te vieren. Micha, zelf afkomstig uit Bosnië legt uit: “ik wilde de klanten graag bedanken voor al hun vertrouwen en hen kennis laten maken met de Balkan keuken”. Met medewerking van mijn zus, ouders en personeel hebben wij er een groot succes van gemaakt en is er in totaal maar liefst 132 kilo vlees gebakken.” Om dit speciale evenement aan te kondigen, ben ik bij onze media adviseur Ronald Braam te rade gegaan.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hij vervolgt: “in eerste instantie wilde ik het evenement communiceren via een voorpagina flap, maar die bleek reeds vervuld te zijn. Toen kwam Ronald met een andere, zeer unieke optie: de panorama spread (zie bovenstaande video). Deze bleek volledig aan onze wensen te voldoen en is zeer uniek in Nederland wegens de technische aspecten. Iets meer ruimte in de pagina dan ik in eerste instantie had gepland – namelijk zes volledige pagina’s – maar volledig in de stijl van het evenement én Expert. Omdat Ronald actief meedenkt en echt naar ons luistert, heb ik dan ook snel besloten om ervoor te gaan. Niets was minder waar: het bleek een schot in de roos te zijn.

Propositie Expert

De opmaak werd geregeld door ons servicekantoor. Zij bieden ons hulp en advies in communicatie en inspireren de Expert ondernemers met commerciële uitingen die zowel off- als online ingezet kunnen worden. De Expert ondernemer beslist vervolgens zelf hoeveel en welk budget hij besteed aan welke commerciële doeleinden. Toen de panorama pagina gereed was voor plaatsing, heeft ons servicekantoor de actie dan ook landelijk gecommuniceerd aan de andere ondernemers. Puur ter inspiratie om in de toekomst een vergelijkbare actie te kunnen organiseren. Alle beschikbare middelen die Expert en de BDU voor handen had, zijn naar mijn idee met succes ingezet.

Hoe adverteert Expert Purmerend doorgaans?

“Normaal adverteren we met 1/1 pagina en als we een bijzondere boodschap hebben dan doen we 2 pagina’s. Als we een bepaalde boodschap uitdragen dan wil ik dat ook groots bekend maken. De ervaring leert ons namelijk dat er veel respons komt op de ludieke stunts en acties. In die zin zijn de resultaten van een krantenadvertentie dus goed te meten”. Aldus Micha.

We maken al jaren gebruik van het offline adverteren en zijn zeker bekend met de mogelijkheden. Binnenkort hebben we een folder activiteit gepland, waarbij wij een actie communiceren op een flyer die meegestuurd wordt met de lokale krant. Ook weer een andere manier om de klant te bereiken.

Anne werkt als e-commerce marketeer bij BDUmedia en ze is o.a. verantwoordelijk voor vacatures, Regiotreffers en andere e-commerce toepassingen.