Chat with us, powered by LiveChat

BDUmedia Wordt Mede Mogelijk Gemaakt Door Paul Nolens

BDUmedia ken je natuurlijk als bedrijfsnaam, maar het zijn de mensen van BDUmedia die zich dagelijks voor jou inzetten. Maar wie zijn die mensen nu eigenlijk? Deze maand kun je kennismaken met Paul Nolens.

Hoi allemaal, mijn naam is Paul Nolens en ik ben 34 jaar. Ik werk als Regisserend redacteur print/coördinator redactionele projecten op ons kantoor in Barneveld.

Mijn functie

Een maand na mijn afstuderen aan de School voor Journalistiek werd ik gebeld door een werving- en selectiebureau of ik wilde solliciteren op een functie bij de BDU. Ze konden niemand vinden voor de functie van verslaggever/redacteur voor De Kaap, dat is nu ondenkbaar.

Ik kende BDUmedia van de Stad Nijkerk, want ik woon in Nijkerk, maar van De Kaap had ik nog nooit gehoord. Zonder verwachtingen ben ik de sollicitatieprocedure ingegaan en ik kreeg zowaar de functie als ‘multimediaal verslaggever’. Dit is alweer 10 jaar geleden, maar ik werk hier nog iedere dag met veel plezier.

Inmiddels werk ik dus als als Regisserend redacteur print/coördinator redactionele projecten. Als regisserend redacteur van de printredactie in Barneveld stuur ik het team aan dat verantwoordelijk is voor bijna alle papieren kranten die in Barneveld worden gemaakt. Zelf maak ik wekelijks de Stad Nijkerk. Daarnaast ben ik de helft van mijn tijd verantwoordelijk voor allerlei projecten die met de redactie te maken hebben, zoals het verbeteren van het redactiesysteem, het optimaliseren van de werkwijze van de redactie of het invoegen van nieuwe titels.

Het belangrijke aan mijn functie:

Goede lokale kranten zijn belangrijk. Of het nu gaat om onafhankelijk nieuws vanuit het gemeentehuis, verhalen over nieuwe lokale initiatieven of een portret van een bijzondere inwoner: het zorgt voor binding in een gemeenschap. Wij proberen kranten te maken die voor alle inwoners lezenswaardig zijn. Het maakt niet uit of je geïnteresseerd bent in de lokale politiek, sport of alleen maar wilt weten wat er komende week te doen is, het is in onze kranten te lezen.

Wat zijn mijn hobby’s?

Ik loop fanatiek hard. Het liefst loop ik een paar keer per jaar een halve marathon tijdens een hardloopevenement. De maanden daarvoor train ik dan gericht op de wedstrijd, om er het maximale uit te halen. Daarnaast voetbal ik in de zaal in een vriendenteam en ik probeer niks te missen als er wielrennen op tv is. In het weekend ga ik graag met mijn vrouw en kinderen op pad en zodra onze dochters op bed liggen, verslinden we thuis heel wat Netflix-series.

Mariëlle werkt als Online Marketeer bij BDUmedia en ze is o.a. verantwoordelijk voor het campagnemanagement. Gespecialiseerd in: SEA (Google), SEO, content marketing en social media.