Chat with us, powered by LiveChat

6 redenen waarom print nog steeds een belangrijk medium is

In een wereld waar we digitaal leven, is het voor veel ondernemers een logische keuze om in online adverteren te investeren. Maar print is nog steeds een belangrijk onderdeel voor je communicatieplan. Maar waarom is dat eigenlijk? In ons nieuwe blog geven wij je 6 redenen.

1. Meer bereik

Geen kanaal staat op zichzelf. Daarom is het belangrijk om juist ook print in te zetten. Niemand is namelijk alleen online te vinden of alleen offline. De consument beweegt zich overal. Laat het elkaar daarom versterken. Op deze manier vergroot het jouw bereik.

2. Jongeren

De meeste mensen denken vaak dat vooral de oudere doelgroep via print te bereiken is. Dit is niet (meer) het geval. Print groeit op dit moment vooral dankzij de populariteit onder jongeren. Zij zijn het afgelopen jaar, naast de online media, steeds meer print gaan lezen.

3. Herinneren

Het voordeel van print is dat mensen de informatie beter onthouden. Dit komt bijvoorbeeld doordat ze een bericht meer geconcentreerd lezen dan wanneer ze dit online zien. Dit geldt vooral voor complexe berichten.

4. Je valt op

Steeds meer bedrijven zetten in op online. Dit zorgt ervoor dat wanneer je jouw boodschap offline wegzet, dit beter opvalt. Je scrolt niet snel door wanneer je een advertentie ziet en kunt het ook niet snel wegklikken. Er wordt altijd naar gekeken.

5. Betrouwbaarheid

Het vertrouwen in traditionele nieuwsmedia is groot. Het gevoel van transparantie en eerlijkheid is hier meer aanwezig dan online media. Door deze reputatie hebben kranten een groot publiek, dat open staat voor betrouwbare content. Hierdoor zijn de advertenties in kranten geloofwaardiger voor de lezer.

6. Tastbaar

Veel mensen vinden het fijn dat wanneer ze iets lezen, ze ook iets in handen hebben. Het moet tastbaar zijn. Wist je dat 67 procent van de vrouwen ervan houdt om bijvoorbeeld een boek vast te houden tegenover 58 procent van de mannen? Daarnaast is het voordeel van een tastbaar product, dat mensen het er snel(ler) nog een keer bijpakken en/of het nogmaals lezen.

Wil jij ook de kracht van print ontdekken?

Onze media adviseurs helpen je graag. Bekijk hier al onze nieuwsmerken en je kunt hier aangeven dat je interesse hebt. We nemen dan zo snel mogelijk contact met je op.

Meer informatie

Martijn Pater is marketing manager bij BDUmedia en samen met het marketing team is hij iedere dag bezig om met lokale ondernemers te communiceren en kennis met hen te delen.