Hoe de inzet van Branded Content Midden Nederland Makelaars veel interactie heeft opgeleverd

Met vestigingen in Barneveld, Voorthuizen, Nijkerk, Putten, Ermelo en Harderwijk mag Midden Nederland Makelaars (MNM) zich het grootste makelaarskantoor van de Veluwe noemen. Naast het reguliere woningaanbod, specialiseert MNM zich ook in bedrijfshuisvesting en hypotheken.

BDUmedia heeft medio 2018 de nieuwe rubriek ‘verhuisverhalen’ ontwikkeld, in samenwerking met onder meer Midden Nederland Makelaars. Het betreft een pagina in de krant en een online doorplaatsing van het artikel, waardoor het ook volop wordt gedeeld op social media. Andries Mulderij, beëdigd makelaar/taxateur o.z. over de kracht van de rubriek: “Verhuisverhalen is een speciaal redactioneel artikel,  gericht op wonen in ons werkgebied. Niet met een direct commercieel doel, maar daardoor een zeer goed gelezen item. We merken dit altijd aan de vele reacties die we krijgen. De bewoners die centraal staan kennen mensen uit de buurt, van school, sport, kerk, werk. Ook direct een reden waarom mensen de lokale krant lezen.

De rubriek “Huis in het zonnetje” hadden we hiervoor al jaren in de Barneveldse Makelaarskrant. Nu deze krant er niet meer is, is verhuisverhalen een prachtig alternatief.”

Meerdere kanalen

Dit is niet de eerste keer dat Midden Nederland Makelaars BDUmedia inzet voor het verspreiden van een boodschap. De makelaar vult al jaren de achterpagina van de huis-aan-huis krant in Barneveld en adverteert daarnaast in de gemeenten waar MNM een vestiging heeft. Ook maakt MNM regelmatig gebruik van Display Advertising. Dankzij deze kanalen hebben ze een goede mix tussen Branded Content, printadvertenties en online zichtbaarheid.

Op de vraag van welke marketingkanalen MNM nog meer gebruik maakt, buiten het aanbod van BDUmedia om, antwoordt Andries: “We maken regelmatig gebruik van Huis aan Huis kranten, folders, reclameborden, digitale mailings voor de MNM zoekservice, MNM zoek service app, reclame via eigen sites, bannering op landelijke sites en natuurlijk social media. MNM maakt tevens gebruik van sponsoring reclame zoals veldborden en shirts.”

Tip

Andries wilt graag nog een tip meegeven voor andere adverteerders:  “De beste reclame is om een enthousiaste en tevreden klant aan het woord te laten en ook lekker zijn gang laat gaan onder begeleiding van een goede tekstschrijver/interviewer. Deze snapt namelijk wat er leeft in de omgeving van de lezers.”

Martijn Pater is marketing manager bij BDUmedia en samen met het marketing team is hij iedere dag bezig om met lokale ondernemers te communiceren en kennis met hen te delen.