Chat with us, powered by LiveChat

De Persgroep neemt drie BDU-uitgaven over

Uitgever BDUmedia uit Barneveld verkoopt drie titels uit haar portfolio aan De Persgroep Nederland. Het gaat om de huis-aan-huisbladen Witte Weekblad Kaag en Braassem, Witte Weekblad Nieuwkoop en Witte Weekblad Alphen aan den Rijn. De drie titels worden geïntegreerd in het Alphens Nieuwsblad van De Persgroep. Adverteerders van BDUmedia kunnen ook na de overdracht van de titels aan De Persgroep gebruik blijven maken van (door)plaatsingsmogelijkheden in het gebied rond Alphen aan den Rijn waarin BDUmedia na 1 januari geen eigen uitgaven meer heeft.

De twee uitgevers zijn ervan overtuigd dat deze samenwerking belangrijk is voor het behoud van goede lokale kranten in de regio. De lezers in het gebied krijgen ook na 1 januari hun wekelijkse, vertrouwde portie lokaal nieuws opgediend, waarmee een goede lokale nieuwsvoorziening gewaarborgd is. Adverteerders behouden de mogelijkheid om hun boodschappen breed onder de aandacht van de doelgroep te brengen.

De Persgroep en BDUmedia denken met de samenwerking en de overdracht van titels de toekomst van lokale kranten in het gebied veilig te stellen. Het behoud van lokale nieuwsmedia vinden beide uitgevers zeer belangrijk.

Martijn Pater is marketing manager bij BDUmedia en samen met het marketing team is hij iedere dag bezig om met lokale ondernemers te communiceren en kennis met hen te delen.