BDUmedia Wordt Mede Mogelijk Gemaakt Door Anne Van Lopik-Wilmink

BDUmedia ken je natuurlijk als bedrijfsnaam, maar het zijn de mensen van BDUmedia die zich dagelijks voor jou inzetten. Maar wie zijn die mensen nu eigenlijk? Deze maand kun je kennismaken met Anne van Lopik-Wilmink.

Hoi allemaal, mijn naam is Anne van Lopik-Wilmink en ben momenteel al bijna 1,5 jaar werkzaam bij BDUmedia op de marketingafdeling als e-commerce marketeer.

Gesolliciteerd op een andere functie

Via een veelgebruikte manier ben ik bij BDUmedia terecht gekomen. Ik ben rond gaan kijken op internet naar banen die mij aanspraken. Op dat moment was ik niet direct op zoek naar een nieuwe baan, maar ik was wel toe aan een nieuwe uitdaging. Omdat marketing mij enorm interesseert, ben ik gaan kijken naar bedrijven ‘bij mij in de buurt’. Zo kwam ik terecht op de website van BDUmedia en uiteindelijk bij de functie e-commerce marketeer. Grappig feitje: Ik had in eerste instantie gesolliciteerd op de functie voor sales support medewerker omdat dat voor mij een mooie stap was richting het marketingvak. Tijdens het gesprek bleek echter dat er minder marketing in voor kwam dan ik had gedacht en werd mij de functie van e-commerce marketeer voorgesteld.

Mijn functie

Ik ontferm mij over de online producten waarbij er zowel verkoop als conversie behaald moet worden. Dit zijn bijvoorbeeld de vacature pakketten, Regiotreffers en – in de toekomst- veel meer online e-commerce koppelingen. Daarnaast houd ik mij bezig met een deel online marketing en grote campagnes zoals de zomerfotowedstrijd en de herfst/december acties. Erg leuk aan mijn functie vind ik de mate van afwisseling. Ik ben niet altijd met e-commerce bezig, maar ook met het delen van onze kennis via een whitepaper of blog. Het vertalen van de huidige trends naar ons eigen portfolio vind ik minstens zo leuk. We hebben onlangs bijvoorbeeld een Instagram profiel namens BDUmedia aangemaakt. Aangezien dit medium ook bij onze klanten steeds meer prioriteit krijgt, kunnen wij niet achterblijven.

Wat is mij het meest bijgebleven tijdens mijn werk?

Eigenlijk waren mijn eerste maanden hier bij de BDU een onvergetelijke en compleet hectische ervaring. Omdat ik uit een totaal andere branche kom, moest ik de bedrijfscultuur van de BDU even op mij laten inwerken. Ook de taken en route in de structuur van elke afdeling binnen de BDU is voor een medewerker heel vanzelfsprekend, maar heeft bij mij even tijd nodig gehad om de logica hiervan in te zien. Bovenal vond ik het heel interessant om elke afdeling zo wat beter te leren kennen. Daarnaast vind ik de drukkerij nog steeds een overweldigende plek. De snelheid waarmee de kranten en magazines worden gedrukt is ongekend!

Wat zijn mijn hobby’s? Wat doe ik graag in mijn vrije tijd?

Ik ben sinds begin 2017 moeder van ons zoontje Mats. Mijn vrije tijd spendeer ik dan ook het liefst samen met hem en mijn man. Daarnaast schrijf ik al een aantal jaren met veel plezier op mijn blog moneymom.nl. De naam zegt het al: ik schrijf over geld gerelateerde zaken, maar zo nu en dan ook over het moederschap. Ik probeer ongeveer 2 keer per week iets te plaatsen, zodat er een regelmatig schema ontstaat. Soms lukt het niet, dan heb ik het te druk met mijn werk of gezin. Op zich ook helemaal niet erg, daar is het tenslotte een hobby voor. Ik probeer ook nog iedere zondag te hardlopen. Aangezien ik dicht bij het bos woon, vind ik het heerlijk om er een paar kilometer te rennen. Mijn 3e passie is mode. Ik heb modemanagement gestudeerd en de liefde voor trends op het gebied van mode zal nooit weg gaan. Ik heb een (volgens mijn man) veel te grote garderobe, maar ben blij met ieder kledingstuk. En ‘last but not least’; ik kijk graag naar Netflix series. Mijn favorieten op dit moment zijn; La Forêt, Making a Murderer, The Sinner en El Chapo.

Mariëlle werkt als Online Marketeer bij BDUmedia en ze is o.a. verantwoordelijk voor het campagnemanagement. Gespecialiseerd in: SEA (Google), SEO, content marketing en social media.