Zomerfotowedstrijd 2018: Een mooie interactie tussen lezer en adverteerder

De Zomerfotowedstrijd 2018 van BDUmedia was een geweldig succes. De wedstrijd is dit jaar voor het eerst geïntroduceerd in alle nieuwsmerken van de BDU. Ruim 50 nieuwstitels zijn in de zomervakantie gevuld met talloze grappige, zomerse en vooral leuke zomerfoto’s die door de lezers zijn ingezonden. Het inzenden van een foto wordt uiteraard rijkelijk beloond. Met behulp van verschillende, lokale sponsors is er een mooi prijzenpakket samengesteld waar de inzenders allemaal kans op maken bij het inzenden van hun mooiste zomerfoto. Hoe is deze sympathieke actie tot uiting gebracht en uiteindelijk verlopen?

Opzet zomerfotowedstrijd

De zomerfotowedstrijd is opgezet met als doel de lezer te betrekken bij het maken van content. Iedereen heeft immers een leuke, grappige of mooie zomerfoto in zijn/haar bezit en tegenwoordig maken we van ieder moment een foto met onze telefoon. Juist tijdens de zomervakantie doen zich tal van momenten voor om de meest prachtige kiekjes te schieten. Des te leuker is het dan ook om deze met plaatsgenoten te delen via de lokale nieuwstitels.

Door sponsors te verbinden aan deze wedstrijd die tevens een prijs beschikbaar stellen, betrekt BDUmedia de lezer bij deze samenwerking en creëert zo de beste interactie die er tussen adverteerder en lezer kan zijn. Daarnaast biedt deze tegelijkertijd de sponsor een aantrekkelijk, goed geprijsde vorm van zowel on-als offline adverteren.

Exposure sponsors

De zomerfotowedstrijd omvat een looptijd van 6 weken, waarvan minimaal 3 publicaties in de krant via de ‘zomerfoto pagina’s’. Op deze pagina’s wordt een selectie getoond van de ingezonden foto’s die in de voorgaande week door de deelnemers zijn geüpload en wordt een advertentie van de sponsor getoond.

Het uploaden van de zomerfoto’s gebeurt op de speciale online zomerfoto pagina die per nieuwstitel verschilt en compleet is afgestemd op diens sponsor. Zo is onder andere het logo in de campagne verwerkt en wordt direct duidelijk gemaakt welke prijs er te winnen valt. Tijdens de stemronde, die in de laatste week van de zomervakantie plaatsvindt, zijn de kanshebbende foto’s voorzien van het sponsor logo. Op deze manier is de sponsor wekenlang op een hele sympathieke en positieve manier onder de aandacht bij de lezers.

Zomerfotowedstrijd 2018 groot succes

Tijdens de eerste editie van de zomerfotowedstrijd 2018 zijn talloze, geweldige prijzen beschikbaar gesteld door de sponsoren. Zo maken de inzendingen van Ede Stad en de Veenendaalse krant kans op een cadeaubon van Lounge in Ede en stelt Jumbo Woudenberg/Scherpenzeel 1 minuut gratis winkelen beschikbaar. De inzendingen van de nieuwstitels in Noord-Holland maken gezamenlijk kans op een reis naar New York, ter waarde van €2.500,-

Dat de prijzen noemenswaardig zijn, is te merken aan het aantal inzendingen. In totaal zijn er meer dan 3.000 foto’s ingestuurd.

Vanuit het oogpunt van BDUmedia, maar zeker ook vanuit de sponsor, kunnen wij wel stellen dat deze zomerfotowedstrijd een daverend succes is geweest. Aan alle deelnemers van de wedstrijd: bedankt voor jullie talloze inzendingen!

Martijn Pater is marketing manager bij BDUmedia en samen met het marketing team is hij iedere dag bezig om met lokale ondernemers te communiceren en kennis met hen te delen.