Case: hoe het inzetten van een advertorial voor nieuwe klanten zorgt

Xantion is opgericht in 2007 en neemt alle ICT-zorg van middelgrote bedrijven uit handen. Het bedrijf vindt dat ICT zo makkelijk en beschikbaar als water uit de kraan hoort te zijn en wilt dit voor MKB Nederland beschikbaar maken. Xantion verzorgt de ICT in de regio Ede/Veenendaal voor onder andere de Bochane Groep, bouwbedrijf Grootheest, Labor International, MKB Accountants en Equus Accountants.

Marcel van Boheemen, directeur van het ICT bedrijf, heeft onlangs een advertorial geplaatst in onze special ‘de ondernemer vertelt’. BDUmedia vroeg hem naar het resultaat hiervan en welke marketing kanalen hij nog meer inzet.

Advertorial

Xantion behoort al enkele jaren tot een klant van BDUmedia. Er worden regelmatig advertenties geplaatst en daarnaast is het bedrijf enthousiast sponsor van de Heideweek, een jaarlijks terugkerend en groots evenement van de gemeente Ede. Marcel vertelt: “Netwerken en sponsoring zijn onze belangrijkste kanalen als het over ‘offline’ marketing gaat. Lokale bekendheid en betrokkenheid vinden we erg belangrijk en op deze manier profileren we ons bedrijf op een goede manier.”

Marcel heeft onlangs een advertorial in Ede Stad, Hoog en Laag en de Veenendaalse krant geplaatst. Het leek hem leuk om ook eens het verhaal achter de ‘vent van de tent’ te vertellen. “Weer eens wat anders, zulke verhalen zijn altijd leuk om te lezen.” aldus Marcel.

Marcel vervolgt: “Een advertorial is één van de manieren om onder de aandacht te komen bij de doelgroep en geeft soms dat extra zetje om eens langs te komen. Relaties zijn altijd positief verrast door onze aanpak, wat ons interieur tevens uitstraalt: Relaxed maar professioneel”

Resultaat advertorial

Naast het feit dat een advertorial informatie geeft over de achtergrond van een bedrijf dient het uiteraard ook voor potentiële klanten te zorgen. Bij een advertorial ligt de nadruk namelijk meer op branding dan op verkopen. Marcel vertelt: “ De advertorial maakt prospects attent op ons bestaan en de achterliggende werkwijze”. Het uiteindelijke doel van een advertorial is dan ook het verzamelen van prospects.

“Een advertorial kan meer aanspreken dan een reguliere advertentie.” Hij vervolgt:  “Zo is er bijvoorbeeld een prospect die, na het lezen van de advertorial, onze klant is geworden vanwege de werkwijze wat hem aansprak.”

Video inzetten als online medium

Xantion maakt niet alleen gebruik van offline marketing kanalen. Als ICT bedrijf zetten zij regelmatig diverse online media in. Een erg belangrijk medium hierbij is video.

‘We hebben een eigen YouTube kanaal met diverse video’s” vertelt Marcel.

Op de vraag of Marcel nog een tip heeft voor andere ondernemers op het gebied van marketing antwoordt hij: “Marketing is een combinatie van persoonlijke bekendheid, digitale en non-digitale media.  We geloven in die combinatie.”

Daar hoeven wij geen woord meer aan toe te voegen.

Meer informatie
Wilt u ook graag een advertorial plaatsen? Onze media adviseurs helpen u graag! Liever eerst meer informatie? Klik dan hier.

Martijn Pater is marketing manager bij BDUmedia en samen met het marketing team is hij iedere dag bezig om met lokale ondernemers te communiceren en kennis met hen te delen.