4 hulpmiddelen om u te onderscheiden van de concurrent

Na het schrijven van de marketingstrategie en weten hoe u kunt meten en analyseren, is het nu tijd voor de kansen. Want waar kunt u zich in onderscheiden van de concurrent? In dit laatste deel van deze blogserie geven wij u 4 hulpmiddelen.

1. Google Adwords
Met Google Adwords bent u zichtbaar op het moment dat de klant naar u op zoek is. Daarom is het goed om te weten hoe u dit effectief kunt inzetten. Zoektermen zijn daar belangrijk bij. Er zijn verschillende manieren hoe u vindbaar kunt zijn, maar ‘Modifier voor breed zoeken’ is de beste keus. Wanneer u hiervoor kiest, komt er een + voor het zoekwoord. Dus bijvoorbeeld +televisie. Het voordeel hiervan is, is dat u op deze manier alleen advertenties kunt weergeven voor zoekopdrachten die bepaalde woorden bevatten of een sterk gelijkende variant daarvan. Daardoor wordt de kwaliteitsscore hoger en krijgt u een hogere klikfrequentie. Dit heeft grote invloed op uw Google Adwords campagne.

2. Video

Video is in opkomst. Toch wordt het nog weinig ingezet, wat ontzettend zonde is. Een vaak genoemde reden is dat het te veel geld zou kosten. Maar dit is niet altijd het geval. Het gaat in video vaak om de boodschap en over hoe dit gebracht wordt. Niet per se om de uitstekende kwaliteit. Let hier wel op dat u niet de pixels kunt tellen. Doordat het vrij weinig wordt ingezet en wel goed wordt gewaardeerd door de kijker, liggen hier nog kansen.

3. Branded Content

De online advertentie mogelijkheden zijn in de laatste jaren enorm toegenomen. Maar organisch bereik creëren lijkt steeds moeilijker te realiseren. Mede dankzij de enorme concurrentie op het gebied van online content, maar ook vanwege, onder andere, de wijzigingen in het Facebook algoritme. Een succesvol alternatief is het inzetten van ‘branded content’, ofwel gesponsorde inhoud. Op deze manier creëert u, in samenwerking met een mediabedrijf, waardevolle content en komt uw bedrijf onder de aandacht bij een grote groep mensen.

4. Offline en online combineren

De combinatie van online en offline is als extra waardevol te beschouwen vanwege het feit dat niemand alleen online of offline te bereiken is. Wanneer u op meerdere plekken zichtbaar bent, heeft u een grotere kans om de juiste mensen te bereiken. Combineer bijvoorbeeld een print advertentie met een Adwords campagne.

Zelf aan de slag met uw lokale marketingstrategie?

Download dan hier de gratis whitepaper en start direct!

Download gratis de whitepaper

Martijn Pater is marketing manager bij BDUmedia en samen met het marketing team is hij iedere dag bezig om met lokale ondernemers te communiceren en kennis met hen te delen.