BDUmedia wordt mede mogelijk gemaakt door…

BDUmedia kent u natuurlijk als bedrijfsnaam, maar het zijn de mensen van BDUmedia die zich dagelijks voor u inzetten. Maar wie zijn die mensen nu eigenlijk? Deze maand kunt u kennis maken met Boy Imminck.

Ik ben Boy Imminck en ik werk al zo’n 13 jaar voor BDUmedia. De eerste zes jaar als freelance-sportverslaggever en vanaf 2010 als redacteur voor de Barneveldse Krant en Ede Stad. Inmiddels ben ik actief op onze online-nieuwsdienst en houd ik mezelf bezig met de videoredactie en begeleiding van stagiair(e)s.

Als je werkzaam bent in de journalistiek moet je soms keuzes maken en al vroeg wist ik dat ik wilde werken voor lokale media. Natuurlijk is landelijk nieuws interessant en heeft het ook betrekking op de lokaliteit. Maar lokaal werken is het mooiste dat er is. Je hebt te maken met zeer betrokken lezers. Dat is voor mij een groot pluspunt.

Sufferdje

Tijdens de gemeenteraadsverkiezingen in maart 2018 draaide ik met een paar collega’s een nachtdienst om de uitslagen van al ‘onze’ gemeenten snel online te krijgen. Op dat moment zagen we het sitebezoek enorm stijgen. Er was een flinke behoefte aan lokaal verkiezingsnieuws. Dat vind ik mooi. Vaak krijgen lokale weekbladen de bijnaam ‘sufferdje’. Ik moet daarom glimlachen. ‘Onderschat nooit de kracht van lokaal nieuws’, denk ik dan.

Ook het werken in een klein, maar zeer productief team, spreekt me aan. Met een kleine groep bevlogen redacteuren vullen we 17 nieuwssites van BDUmedia. De hele werkweek door, maar ook in het weekend. Dat is een hele opgave, maar dat maakt werken voor BDUmedia voor mij juist aantrekkelijk.

Verder heb ik heel veel hobby’s, waarvan mijn gezin de grootste is. Op gepaste afstand volgen voetbal en nog een hoop andere sporten. Als je mijn passie voor sport combineert met mijn voorliefde voor video, dan is het eigenlijk niet vreemd dat ik me ook bezighoud met de Van Gent Finaleweken in Ede en Veenendaal. Voor onze kranten daar volgen we met een heel team betrokken correspondenten en medewerkers alle beslissingen in het sportseizoen op de voet. In tekst, foto en video. Op onze sites, op Facebook en in onze papieren kranten. In 2009 bedacht ik dit project samen met collega Sander van Snippenberg. Ik ben enorm trots op het feit dat Finaleweken, bijna tien jaar later en dwars door heel wat ‘stormen’ heen nog steeds bestaat.

Mariëlle werkt als Online Marketeer bij BDUmedia en ze is o.a. verantwoordelijk voor het campagnemanagement. Gespecialiseerd in: SEA (Google), SEO, content marketing en social media.