3 redenen waarom branded content succesvol is

Door de (op)komst van Adblockers en omdat het steeds moeilijker wordt om organisch bereik te creëren via social media, is het een goed idee om op zoek te gaan naar aanvullende mogelijkheden. Een succesvol alternatief om onder de aandacht te komen bij uw doelgroep, is het inzetten van branded content. Hierbij wordt er door ondernemers samengewerkt met gevestigde mediabedrijven om waardevolle content te produceren en kopen ze op deze manier het bereik. In dit blog geven we u 3 redenen waarom branded content een meerwaarde is voor uw bedrijf.  

1. Geloofwaardigheid

Branded content staat tussen de redactionele artikelen op een onafhankelijke (nieuws)site. Doordat het bedrijf niet direct hun eigen merk promoot, wordt dit als geloofwaardig gezien. Bij branded content is de consument zich er namelijk niet van bewust dat het eigenlijk vanuit een merk/ondernemer is geschreven. Dit komt doordat het bericht vaak als entertainment of informatief wordt verspreid. U kunt bijvoorbeeld aangeven hoe een consument het veiligst de weg op gaat als het winter is. U kunt hier dan een aantal keer een pechhulp dienst noemen, waarbij ook direct wordt gelinkt naar een eventuele webshop. Dit leidt tot minder weerstand en zorgt voor een hoge effectiviteit van de boodschap, waardoor de consument uw merk beter zal onthouden.

2. Relevantie

U kunt zelf (mede) bepalen op wat er in de tekst moet staan. Hierdoor kunt u schrijven vanuit de beleving van de lezer/potentiële klant en is de relevantie hoog. Daarnaast bent u ook meer ‘likeable’, omdat er geen directe commerciële uiting is.

3. Veel kansen

Veel ondernemers hebben nog niet door hoe effectief het gebruik van branded content is. Daarnaast denken ze dat het schrijven van branded content veel tijd kost. Dit klopt ook, maar als u het laat schrijven door iemand van de redactie, krijgt u een artikel van hoog niveau en kost het u vrijwel geen tijd. Belangrijk is wel om goede afspraken te maken met de schrijver van uw artikel. Conclusie: de concurrentie is laag, het is een originele manier van communiceren en daardoor valt u nog beter op.

Mogelijkheden BDUmedia

Wilt u ook gebruik maken van branded content? Kijk dan eens naar de mogelijkheden van BDUmedia. Wij helpen u graag! Via BDUmedia kunt u een advertorial in de krant plaatsen, online en we leveren maatwerk voor branded content. 

 

Meer informatie

Wilfred is Product Marketeer bij BDUmedia en houdt zich bezig met het doorontwikkelen van het online portfolio. Specialist in: SEA (Google Adwords), SEO en contentmarketing.