Case: hoe het pakket ‘Lokaal vindbaar’ Topdeuren helpt

Topdeuren Barneveld werkt inmiddels al enkele jaren met BDUmedia samen op het gebied van Local Presence (Lokaal vindbaar). De website is al enkele jaren actief en hebben zij in eigen beheer. ‘De vindbaarheid wilden wij overlaten aan professionals en wij hadden een goed gevoel bij BDUmedia’, aldus Chantal van Manen, medewerkster bij TopDeuren.

Topdeuren Barneveld bestaat volgend jaar 25 jaar en heeft zich in de afgelopen jaren ontwikkeld tot een specialist op het gebied van luxe binnen- en buitendeuren. Het bedrijf bedient zowel particulieren als aannemers en het assortiment varieert van deuren en het bijbehorende beslag tot kozijnen en overig klein materiaal. Het bedrijf bezit een ruime showroom, magazijn en praktische werkplaats.

Local Presence

Topdeuren heeft voor BDUmedia gekozen omdat deze een totaalpakket aanbiedt op het gebied van Local Presence en dit tevens het beste aansluit bij hun wensen op het gebied van zoekmachine optimalisatie. Het pakket Local Presence zorgt ervoor dat ondernemers lokaal vindbaar zijn. Dit gebeurt door middel van onder andere zoekwoorden onderzoek, het aanleveren van relevante webteksten en metagegevens en een doorlopend advies op basis van technische quickwins.

 


‘De vindbaarheid wilden wij overlaten aan professionals en wij hadden een goed gevoel bij BDUmedia’ – Chantal van Manen, medewerkster TopDeuren


Chantal vertelt:
‘Daarnaast hadden wij een goed gevoel bij BDUmedia en in de praktijk blijkt dit gevoel te kloppen. Er wordt goed op onze wensen aangestuurd en wij kunnen zelf een aantal aanpassingen doen waar nodig is’. Uiteindelijk heeft dit ervoor gezorgd dat Topdeuren bezoek ontvangt vanuit diverse uithoeken in het land en de vindbaarheid aanzienlijk is vergroot.

Resultaten

Om de resultaten van de zoekmachine optimalisatie te monitoren, heeft BDUmedia het volledige Google Analytics account ingericht. Op deze manier kunnen verschillende data gegevens gesegmenteerd worden, waar vervolgens duidelijke rapportages uit komen. Aan de hand van deze rapportages worden doelstellingen gemaakt of afgerond. ‘De doelstelling van oktober was bijvoorbeeld om de bezoeker langer op de website te laten blijven en dat is gelukt’. Doordat wij, met behulp van BDUmedia, unieke content op onze landingspagina’s weergeven staan wij hoog in de zoekresultaten met bepaalde onderwerpen uit ons assortiment. Daardoor trekken we relevante bezoekers die lang op onze website blijven en uiteindelijk een bezoek brengen aan onze showroom, aldus Chantal.

Ook is het Analytics account zo ingericht dat in vrijwel één oogopslag duidelijk is waar de bezoeker vandaan komt en welke pagina(s) goed bekeken worden. Twee belangrijke functionaliteiten voor Topdeuren, omdat hier goed op in te spelen is, via bijvoorbeeld andere marketing kanalen, zoals Facebook en Instagram.

Meer informatie

Martijn Pater is marketing manager bij BDUmedia en samen met het marketing team is hij iedere dag bezig om met lokale ondernemers te communiceren en kennis met hen te delen.