6 tips hoe u optimaal zichtbaar bent in de aanloop naar de feestdagen

Het kan ieder jaar een lastige keuze zijn: welke kanalen gaat u gebruiken om uw boodschap over te brengen? En dan is het ook nog de vraag waar uw doelgroep zich bevindt. In dit blog leest u hoe u dit het beste kunt doen.

1. Maak een duidelijke krantenadvertentie

Vooral nu de feestdagen in zicht zijn, is het goed om een krantenadvertentie in te zetten. Want wist u dat bijna de helft van de lezers direct actie onderneemt naar aanleiding van een advertentie in de krant? Zorg ervoor dat u een duidelijke advertentie maakt en deze laat zien aan iemand die de advertentie niet heeft gemaakt. Zo heeft u beter inzicht of de boodschap goed overkomt. Wilt u weten welke stappen u moet nemen om een duidelijke advertentie te maken? In ons whitepaper leest u er meer over.

2. Ga voor social advertising

Zichtbaar zijn op het juiste moment? Zet dan Facebook en/of Instagram advertising in. Het grote voordeel van adverteren via social media is voornamelijk dat er een relatief grote doelgroep met elk gewenst budget bereikt kan worden. Het is echter wel essentieel om unieke en passende content op uw Facebookpagina te delen. Op deze manier blijft de doelgroep betrokken en geïnteresseerd. Waar het bij Facebook draait om beeld en tekst, gaat het bij Instagram voornamelijk om beeld. Goed dus om een optimale balans te vinden, aangezien adverteren op beide kanalen extra makkelijk is. U kunt natuurlijk ook een aparte advertentie maken, maar dit kost meer tijd.

3. Zet banners in

Beeld is een ideaal middel om het feestgevoel over te brengen. Met banners kunt u adverteren op de websites waar u wilt, in de regio die u wilt. Zo verspilt u geen geld aan een niet relevante doelgroep. Er zijn nog veel meer redenen waarom het inzetten van (online) banners een goed plan is. U vergroot namelijk op deze manier uw naamsbekendheid en u kunt remarketing eenvoudig toepassen. Met remarketing komt u opnieuw onder de aandacht, nadat iemand uw website heeft bezocht. Weten hoe u een banner optimaal kunt inzetten? Download dan ons whitepaper.

4. Maak gebruik van video

Video is populair. Bewegend beeld zegt immers meer dan een afbeelding. Steeds meer bedrijven gebruiken deze manier van adverteren om bijvoorbeeld een indruk te geven van het bedrijf of om het bedrijf een gezicht te geven. Handig bij het maken van een video, of u het door een professioneel team laat doen of dat u het zelf doet, is het maken van een storyboard.  In het storyboard beeld u op papier uit wat u wilt laten zien, wat uw boodschap is en wat u wilt communiceren. Dit maakt het filmproces eenvoudiger.

5. Zet Google Adwords in

Met Google Adwords adverteert u waar de doelgroep is. Bijvoorbeeld als ze zoeken op Kerstboom Barneveld dat uw tuincentrum direct bovenaan staat in de zoekresultaten. Het voordeel van Adwords is dat u de juiste persoon bereikt en daardoor goed uw doel bereikt. Ook kunt u tussendoor eenvoudig uw budget verhogen of verlagen en kunt u uw Adwords account koppelen aan uw Analytics account. Zo kunt u de resultaten analyseren en uw campagne optimaliseren. Begin op tijd met een Adwords advertentie in te richten. Als u dit succesvol wilt inzetten, dan kost het namelijk wel veel tijd om het goed in te richten.

In een eerder blog hebben we u al meegenomen hoe u het beste Adwords kunt inzetten. In de whitepaper gaan we hier nog dieper op in en hoe u een campagne maakt.

6. Maak een campagne planning

De tijd voor de feestdagen is het druk. Maak daarom een campagne planning. Op deze manier kunt u het overzicht bewaren en weet u wanneer u met welk product moet beginnen.

Naast dat we u in het whitepaper meenemen langs al deze producten en hoe u dit het beste kunt inzetten, kunt u ook direct een campagne planning downloaden. Dit scheelt u weer tijd. U hoeft alleen de planning naar uw behoefte in te vullen.

Meer weten?

Wilt u meer weten? Download dan ons gratis whitepaper. Hierin begeleiden we u stap-voor-stap langs alle mogelijkheden op het gebied van succesvolle marketing activiteiten rondom de feestdagen en hoe u het best kunt opvallen tussen al het (social) media geweld.

U kunt ook contact opnemen voor vrijblijvende informatie.

Gratis whitepaper downloaden

<p>Martijn Pater is marketing manager bij BDUmedia en samen met het marketing team is hij iedere dag bezig om met lokale ondernemers te communiceren en kennis met hen te delen.</p>