3 redenen waarom offline nog altijd wint van online

In een wereld waar we online leven, is het moeilijk voor te stellen dat offline het nog altijd wint. Tegenwoordig beginnen ondernemers bijvoorbeeld direct met het inzetten van Facebook. Natuurlijk is dit logisch: vaak is uw doelgroep er te vinden, net als uw concurrent. Maar waarom wint offline het dan toch? In dit blog geven wij 3 redenen.

1. Betrouwbaarheid

In een vorig blog gaven we het al aan: adverteren in de krant is het betrouwbaarste medium. In onderstaande grafiek kunt u duidelijk zien dat er qua vertrouwen een groot verschil zit tussen de offline en online wereld.

2. U valt beter op

Online ziet u vaak niet relevante content en met het gevolg dat u door scrollt, ziet u de advertenties niet voorbij komen. Offline gaat dit anders. Consumenten nemen meer tijd als ze een huis-aan-huiskrant lezen, ze doen dit niet even snel tussendoor en zien geen irrelevante content. Alles is immers lokaal georiënteerd. Daarom valt u beter en sneller op in de krant. U bent daar tastbaar, online niet. Daarbij komt dat u een advertentie of flyer kunt opmaken zoals u wilt. Met tekst, plaatjes, heel rustig of juist opvallend. Bij Facebook zit u aan bepaalde richtlijnen vast, zoals: hoe minder tekst u gebruikt, hoe beter het is.

3. Conversie stijgt

Naast bovenstaande redenen, zorgt een printadvertentie voor meer conversie. Volgens het onderzoek van de NOM blijkt dat bijna de helft van de lezers direct actie onderneemt naar aanleiding van advertenties in huis-aan-huiskranten. Daarnaast helpt het als u aanbiedingen in krant plaatst: 70% van de lezers houdt dit in de gaten en de helft maakt gebruik van coupons.   

Vergeet online niet

Betekent dit dat u online helemaal niet meer moet toepassen? Nee. Online en offline versterken elkaar, zoals in dit eerdere blog is omschreven. Op deze manier vergroot u uw bereik en valt u (nog) beter op bij uw doelgroep.

Hulp nodig?

BDUmedia is de ideale partner om de meeste impact uit uw printadvertentie te halen. In het NOM onderzoek scoren wij bovengemiddeld ten opzichte van de andere uitgevers met een bereik van 84,6 procent (gemiddelde van alle BDUmedia nieuwsbladen). U kunt hier vrijblijvend meer informatie aanvragen.

 

Meer informatie

Martijn Pater is marketing manager bij BDUmedia en samen met het marketing team is hij iedere dag bezig om met lokale ondernemers te communiceren en kennis met hen te delen.