Google Adwords

De 7 voordelen van lokaal adverteren met Google Adwords

Er zijn vele mogelijkheden om (online) te adverteren. Eén daarvan is Google Adwords. Maar waarom zou u daarvoor kiezen? In dit blog leest u over de 7 voordelen van adverteren met Adwords.

1. Lokaal, regionaal en landelijk bereik

En zelfs wereldwijd als u dit wilt. Door de verschillende mogelijkheden met segmentering, kunt u instellen waar uw advertentie zichtbaar moet zijn. Bent u bijvoorbeeld een bakker in Barneveld? Dan kunt u ervoor kiezen om uw advertentie alleen te tonen in de omgeving van Barneveld. Heeft u een webshop voor kinderkleren? Dan is regionaal of zelfs landelijk bereik een betere keuze.

2. De juiste persoon, de juiste plaats, op het juiste moment

Uw advertentie komt alleen in beeld bij uw doelgroep wanneer ze zoeken op bepaalde termen. Daarnaast kunt u onder andere uw doelgroep targeten op een bepaalde regio, taalinstellingen, de advertentie tonen op bepaalde dagen of juist op een specifieke tijdstip. Deze opties zorgen ervoor dat u vindbaar bent op het moment dat uw doelgroep op zoek is naar uw product/dienst en daardoor bereikt u de juiste persoon, op het juiste moment.  

3. Handige extensies

Extensies zijn eigenlijk uitbreidingen op de advertentieteksten. Het is een extra toevoeging, waardoor er nog meer informatie over uw bedrijf/dienst in de advertentie kwijt kan. Er zijn verschillende mogelijkheden, zoals een locatie, oproep en een call-to-action om een app te downloaden. Naast dat het handig is om extra informatie te communiceren, is de click-through-rate hoog, dus is het ook nuttig voor de traffic op uw website.

4. Zelf uw budget bepalen

Een ander voordeel van adverteren met Adwords is dat u zelf uw budget kunt bepalen. Voor een laag bedrag kunt u al beginnen om op deze manier te adverteren. U kunt uw budget tussentijds aanpassen naar behoefte. Bijvoorbeeld wanneer u een speciale actie hebt, kunt u het bedrag verhogen. Wanneer de actie voorbij is, kunt u het bedrag weer verlagen.

5. Duidelijke prestatierapporten

Via Adwords kunt u eenvoudig een prestatierapport bekijken. Hiermee kunt u evalueren wat wel en wat niet werkt en tussendoor de campagne optimaliseren. Na enkele keren optimaliseren weet u of de campagne goed werkt, maar de prestatierapporten blijven belangrijk om te kijken of de campagne goed blijft presteren.

6. Koppeling mogelijk met Analytics

Dankzij de koppeling van Adwords met Analytics kunt u eenvoudig de resultaten van uw campagne bekijken. Door deze koppeling kunt u bijvoorbeeld goed zien welke pagina’s uw bezoekers bekijken en op welk moment ze afhaken. Op basis van die kennis kunt u eventueel aanpassingen doen aan uw website.

7. Perfect voor remarketing

Wanneer u adverteert met Adwords kunt u gebruik maken van remarketing. Dankzij remarketing kunt u mensen benaderen die eerder uw website hebben bezocht. Als ze uw website bijvoorbeeld verlaten zonder een aankoop, dan kunt u ze opnieuw bereiken met een relevante advertentie. Op deze manier verhoogt u de kans dat ze terugkeren naar uw website en alsnog een aankoop doen. Deze vorm van adverteren is één van de meest onderschatte en efficiënte wijze van adverteren.

Google Adwords is complex, schakel hulp in

Google Adwords is effectief, maar het is niet eenvoudig om een campagne goed in te richten en te optimaliseren. Wanneer het programma niet helemaal duidelijk is en er slechte advertenties ontstaan of een slecht afgestemde landingspagina, verspilt u veel geld. Schakel daarom hulp in. BDUmedia helpt u graag en zorgt ervoor dat uw campagne rendabel is.

€ 75,- cadeau!

Om u kennis te laten maken met Adwords krijgt u de eerste € 75,- aan advertentiekosten cadeau. Wacht niet langer en vraag meer informatie aan!

Tip: kom naar ons Online Marketing Event op 21 juni en leer meer over de laatste ontwikkelingen en trends op het gebied van Online Marketing.

 

Meer informatie aanvragen

Wilfred is Coördinator Online bij BDUmedia. Hij houdt zich o.a. bezig met het doorontwikkelen van het online portfolio. Specialist in: SEA (Google Adwords), SEO en contentmarketing.