Chat with us, powered by LiveChat
Waarom online bannering interessant is

7 redenen waarom online bannering interessant is

Voor steeds meer ondernemers is het belangrijk om online goed zichtbaar te zijn. Een ideale mogelijkheid hiervoor is online bannering, ook wel Display Advertising genoemd. Omdat online zichtbaarheid steeds belangrijker is voor ondernemers, mits op een juiste wijze ingezet, hebben wij 7 redenen waarom online bannering van toegevoegde waarde is.

1. Een banner is herkenbaar

In een banner plaatst u uw logo en u laat de banner opmaken in de huisstijlkleuren van uw bedrijf. Wanneer dit er allemaal goed uitziet en de banner opvalt met een duidelijke call-to-action, dan wordt uw banner na een paar vertoningen herkent. Dit heeft ook direct effect op de naamsbekendheid van uw bedrijf.

2. Naamsbekendheid vergroten  

Als u uw naamsbekendheid onder uw doelgroep wilt vergroten, dan is het gebruik van Display Advertising een ideaal middel. Met een banner komt u regelmatig onder de aandacht bij uw doelgroep, zelfs wanneer er geen directe koopintentie is. Dit kan in de toekomst zomaar veranderen. Dankzij Display Advertising komt u toch in beeld bij uw potentiële kopers en door de herkenbare banner blijft u onder de aandacht.

3. Specifiek bereik door diverse targeting mogelijkheden

Stel: u heeft een product voor mannen in de leeftijdscategorie vanaf 60 jaar met een interesse in fietsen. Via ons display netwerk kunt u specifiek targeten op onder andere deze demografische gegevens en interesses van uw doelgroep. Naast deze gegevens kunt u ook aangeven op welke websites u getoond wordt. Zo weet u zeker dat u de juiste doelgroep bereikt.

4. Er zijn verschillende formaten

Banners zijn er in verschillende formaten. Zo kunt onder andere kiezen uit de leaderboard, skyscraper en de rectangle. Op deze manier beslist u zelf hoe groot uw banner is.

 

5. U kunt remarketing toepassen

Met Display Advertising is remarketing interessant. Met remarketing laat u een advertentie zien aan eerdere bezoekers van uw websites, terwijl ze op andere websites zijn. Op deze manier bereikt u de bezoeker die zonder aankoop of andere relevante actie uw website heeft verlaten, maar blijkbaar wel interesse heeft in uw product of dienst. Een remarketing advertentie verleidt de bezoeker om terug te keren om alsnog het product/dienst aan te schaffen of om een offerte aan te vragen. Remarketing campagnes in het Display Netwerk worden opgezet aan de hand van speciale remarketinglijsten uit Google Analytics of door een Google Adwords tag te implementeren.

6. Er zijn verschillende contactmomenten mogelijk

Een banner is op verschillende momenten zichtbaar. Denk bijvoorbeeld aan die keer dat u op zoek was naar een wasmachine. Nadat u deze online hebt bekeken, maar niet gekocht, krijgt u de dagen daarna advertenties te zien van de bekeken wasmachines te zien. Deze advertenties komt u bijvoorbeeld tegen wanneer u een blog leest of het nieuws. Dankzij de advertentie wordt u aangemoedigd om terug te keren naar de desbetreffende website.

7. Ook te gebruiken wanneer het verkoopproces lang is

Door de verschillende contactmomenten, is het gebruik van een banner ook nuttig wanneer het verkoopproces lang is. Hierbij komt ook remarketing kijken, aangezien constante top-of-mind voor potentiële klanten belangrijk is. Denk bijvoorbeeld weer aan de wasmachines. Voordat consumenten overgaan tot een aankoop, zoeken ze o.a. eerst uit in welk merk en welke prijsklasse ze willen en gaan ze offline en online oriënteren.

Meer informatie

Wist u dat online bannering al kan vanaf € 150,- ? Informeer vrijblijvend naar de mogelijkheden. BDUmedia helpt u graag.  

 

Meer informatie

Wilfred is Coördinator Online bij BDUmedia. Hij houdt zich o.a. bezig met het doorontwikkelen van het online portfolio. Specialist in: SEA (Google Adwords), SEO en contentmarketing.