Chat with us, powered by LiveChat
Groot bereik bij kranten van BDUmedia

BDUmedia scoort bovengemiddeld in onderzoek Huis-aan-huis-kranten

Op 17 november is voor de tweede keer het bereiksonderzoek naar HAH-kranten in Nederland gepubliceerd. Uit dit onderzoek, uitgevoerd door de NOM, blijkt dat Huis-Aan-Huis-kranten (HAH) nog steeds een zeer relevant massamedium is. BDUmedia scoort in het onderzoek bovengemiddeld ten opzichte van de andere uitgevers met een bereik van 84,6 procent (gemiddelde van alle BDUmedia nieuwsbladen).

Het onderzoek laat ook zien dat 99 procent de papieren versie leest, maar dat het ook digitaal wordt gelezen. Gemiddeld leest 15% van de Nederlanders via de pc, tablet of mobiel. Zelfs als er een Nee-Nee sticker op de brievenbus is geplakt wordt de krant gelezen: een derde zoekt de krant digitaal op.

Elke generatie

Elke generatie leest de HAH-krant: 22 procent van de lezers zijn 13-34 jaar, 56 procent is tussen de 35 en 64 jaar en bij de 65-plussers is het 22 procent. Meer dan de helft van de lezers leest (bijna) ieder nummer; dit aandeel stijgt met de leeftijd.

Snel bereik op lokaal niveau

Wanneer u adverteert in een HAH-krant wordt uw boodschap snel gelezen. Zo leest 90 procent de dag van uitgave de krant en 86 procent leest de krant direct uit. Ze lezen de krant voornamelijk om op de hoogte te zijn van het lokale nieuws en gebruiken het als informatiebron, maar ook voor de adverteerders hebben ze veel aandacht. Bijna de helft neemt direct actie naar aanleiding van advertenties in HAH-kranten.

Anne werkt als e-commerce marketeer bij BDUmedia en ze is o.a. verantwoordelijk voor vacatures, Regiotreffers en andere e-commerce toepassingen.