Chat with us, powered by LiveChat

7 tips voor een betere Facebook bedrijfspagina

Facebook wordt steeds belangrijker voor een lokale ondernemer. U begon met een winkel, bedacht vervolgens misschien dat een website ook wel handig is en vervolgens wordt er ook nog verwacht dat u een Facebook pagina voor uw bedrijf maakt. Het is begrijpelijk dat u door al deze verschillende nieuwe kanalen niet meer helemaal overzichtelijk heeft hoe u elk kanaal het beste in richt. Om u goed op weg te helpen met Facebook, behandelen wij hieronder 7 tips om voor een goede Facebook bedrijfspagina. Deze tips zijn handig als u al een Facebook bedrijfspagina heeft, maar ook als u een Facebook bedrijfspagina wilt starten.

1. Gebruik een herkenbare profielfoto en tijdlijn afbeelding

Wellicht lijkt deze tip een inkopper, maar we zien nog erg vaak dat ondernemers geen goede afbeeldingen gebruiken voor de Facebook bedrijfspagina. Zorg ervoor dat uw potentiële likers direct zien dat een Facebook pagina bij uw bedrijf hoort: Gebruik goede, herkenbare afbeeldingen.

2. Gebruik de lokale kracht van uw bedrijf

Dit is voor de lokale ondernemer misschien wel de belangrijkste tip. U heeft als lokale ondernemer namelijk het voordeel dat u zich in dezelfde plaats vindt als uw klanten! Zorg er dus voor dat u content plaatst die voor uw plaatsgenoten leuk zijn. Plaats bijvoorbeeld leuke foto’s met uw klanten uit de buurt of plaats een leuke foto van uw werknemers op een herkenbare plek. Op deze manier versterkt u het lokale gevoel.

3. Zorg dat uw bedrijfsinformatie up-to-date is

Facebook geeft ondernemers de mogelijkheid om openingstijden, adresgegevens en contactgegevens op uw bedrijfspagina te delen. Maak hier gebruik van! Er zijn waarschijnlijk veel mensen die naar uw Facebook pagina gaan om te bekijken hoe ze contact met u kunnen opnemen. Wanneer deze informatie dan niet beschikbaar is op uw Facebook pagina, dan is dit een grote gemiste kans.

4. Wees interessant voor uw potentiële klant

Vaak zien we dat bedrijven starten met Facebook en vervolgens op goed geluk berichten gaan delen. Maar weet u wel zeker dat deze berichten ook daadwerkelijk interessant zijn voor uw doelgroep? Ga in gesprek met uw klanten in de winkel en vraag wat zij interessant vinden! Op deze manier kunt u de berichten die u op Facebook plaatst aanpassen aan de wens van uw klant.

5. Gebruik de tijdlijn foto, profiel CTA en pinned post voor campagnes

Facebook biedt verschillende mogelijkheden aan om uw tijdelijke campagnes extra onder de aandacht te brengen op uw Facebook pagina. Door uw actie te laten zien in de tijdlijn foto (1), in de CTA button (2) en in de het bericht dat vast bovenaan uw bedrijfspagina staat (3), zorgt u voor extra zichtbaarheid van uw campagne.

6. Denk na over wanneer u berichten plaatst

Houdt u hier wel rekening mee? Er is bijvoorbeeld bekend dat ‘s ochtends vroeg, tijdens de lunch en na werktijden Facebook het meest wordt bekeken. Als u dus om 14.00u ‘s middags uw bericht plaatst, dan is de kans groot dat deze na werktijd zover is weg gezakt dat uw doelgroep deze niet meer ziet. Zorg er dus voor dat u op de juiste tijden berichten plaatst!

7. Onthoud dat gemiddeld maar zo’n 10% van uw likers uw berichten zien

Er is een grote misvatting bij gebruikers van een Facebook bedrijfspagina dat de berichten die zij plaatsen, direct worden gezien door iedereen die de bedrijfspagina geliked heeft. Dit is niet het geval! Uit onderzoek is gebleken dat maar zo’n 10% van uw likers ook daadwerkelijk uw bericht op de tijdlijn terug ziet. Dit heeft te maken met het algoritme van Facebook. De tijdlijn van Facebook gebruikers kan niet gevuld worden met alle berichten van pagina’s die zij liken, omdat de tijdlijn gewoonweg niet lang genoeg is. Daarom kan het belangrijk zijn om ook te adverteren op Facebook.

Hulp nodig?

Zoals aangegeven is het niet makkelijk om alle ontwikkelingen rondom deze nieuwe marketing kanalen bij te houden. BDUmedia helpt u graag om het meeste uit online en offline kanalen te halen. Wilt u meer likes op Facebook of wilt u dat al uw Facebook berichten door een groot aantal personen gezien wordt? Neem dan direct contact met ons op!

 

Wilfred is Coördinator Online bij BDUmedia. Hij houdt zich o.a. bezig met het doorontwikkelen van het online portfolio. Specialist in: SEA (Google Adwords), SEO en contentmarketing.